Salât ve selâm getirmenin müstehap olduğu yerler-zamanlar
Hocam, hangi vakitlerde ve mahallerde salavât okumak sünnettir?
Âlimler salavât-ı şerife okumanın müstehap olduğu yerleri şöyle açıklamışlardır:
Cuma günü ile Cuma gecesi, Cumartesi, Pazar ve Perşembe günleri… Bu üç gün hakkında hadis-i şerif vardır.
Sabah-akşam mescide girerken, çıkarken…
Peygamberimizin kabrini ziyaret ederken…
Safa ile Merve’de…
Cuma hutbesi ile diğer hutbelerin öncesinde müezzine icabet ettikten hemen sonra…
İkamet edilirken…
Duanın başında, ortasında, sonunda…
Kunut duasından sonra… (Bahusus Salât-ı Münciye okumak)
Telbiyeyi bitirdikten sonra…
Bir yere toplanırken ve dağılırken…
Abdest alırken… (Her a’zayı yıkamaya Beslemele ile başlayıp ardından Kelime-i Şahadet ve sonrasında da Salâvat okumak)
Kulak çınlarken… (Önce Salavât, ardından ‘Yarabbi, beni hayırla ananı, nezdinde hayırla yâd eyle’ denir)
Bir şey unutulduğu vakit…
Va’za-sohbete ve derse başlarken, hadis-i şerif okumaya başlarken ve bitirirken; sual ve fetva yazarken salavât getirmek mustehap olduğu gibi her musannıfın (kitap yazanın), her hoca ve talebenin, hatibin, kız isteyenin, evlenenin, evlendirenin salavât getirmesi de müstehaptır.[Reddü’l-Muhtar ale’d-Dürri’l-Muhtar, 1 , 518]
Müekket sünnetlerin yani öğlenin farzından evvel, cumanın farzından evvel ve sonra kılınan dört rek’atli namazların ilk oturuşunda salavât okunmaz, mekruhtur. Diğer bütün dört rek’atli nafile namazların ilk oturuşunda da aynen son oturuşu gibi salevât okumak sünnettir. Üçüncü rek’ata kalkınca da Sübhâneke ve Eûzü okunur.[Reddü’l-Muhtar ale’d-Dürri’l-Muhtar, 1, 517, Hindiye’den naklen]
Salât ve selâm getirmeni müstehap olduğu yerler-zamanlar, Cuma günü ile Cuma gecesi, Cumartesi, Pazar ve Perşembe günleri, abah-akşam mescide girerken-çıkarken, İkamet edilirken, Duanın başında ortasında sonunda,